Digg verkiest Microsoft boven Google als advertentiepartner

digg microsoftEindelijk komt Microsoft nog eens met nieuws. Microsoft sloot een deal met social news site Digg om deze 3 jaar te voorzien van advertenties via het AdCenter platform. Google, de huidige advertentieleverancier, verliest met deze deal de clicks van zo’n 17 miljoen bezoekers per dag die Digg momenteel telt. Als ik dit met een sterke onderschatting bereken zou deze deal zo’n kleine 100 miljoen $ waard zijn.
Microsoft sloot een dergelijke deal ook met facebook.com, ook al een sociale nieuws website. De goede ervaring van Facebook zou het finale duwtje in de rug zijn geweest voor Digg, maar mijn inziens zal het voornamelijk financiële overwegingen gespeeld hebben in combinatie met al dan niet grootse plannen van Google met o.m. Orkut en Google News of hun social media plannen in het algemeen. Ook hier staat Google wat steviger in de schoenen als Microsoft.

Microsoft nam vorige week ook AdECN over, dat een online advertentie biedingsplatform ontwierp. De echte meerwaarde hier zit in de mensen (zo’n 30-tal), denk ik, niet zozeer in het platform zelf.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *