Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatieBij QueroMedia verzorgen we sinds kort ook conversie optimalisatie. Dit wordt geleid door mezelf, Larissa. Laat ik me eerst even kort voorstellen. Vooraleer ik bij QueroMedia startte, was ik actief bij Google als Account Manager. Hier was ik voornamelijk verantwoordelijk voor het beheer van alle actieve campagnes van onze klanten, alsook voor trainingen in GAP en Google Analytics. Ik heb een MBA van Solvay Business School in Brussel (Marketing & Strategy). Mijn ervaring ligt voornamelijk in customer service en marketing. Mijn universitaire studies heb ik gedaan in de Verenigde Staten (diplomas in Economie en in Marketing).

Wat is nu eigenlijk conversie optimalisatie?

More...Je bedrijf promoten op de zoekmachines zorgt voor langdurige zichtbaarheid, merkbekendheid en branding. Er komen ook meer geïnteresseerde websitebezoekers en dus stijgt het aantal verkopen. Maar een goede marketingstrategie houdt niet op bij het aantrekken van geïnteresseerde bezoekers.

Die websitebezoekers moeten aangespoord worden om actie te ondernemen op je website. Een actie kan een aankoop zijn, het invullen van een formulier of het inschrijven op een nieuwsbrief. Zo´n actie is een conversie. Bij conversie optimalisatie, of conversion optimization, zal men dus trachten het aantal conversies op een website te verhogen en uiteindelijk te maximaliseren.

Om een website te doen werken moet je nagaan waarom een bezoeker wegklikt. Waarom hij halverwege het aankooptraject opgeeft. Of waarom hij de weg naar het invulformulier niet vindt. Conversion optimization onderzoekt de usability of gebruiksvriendelijkheid van een website, voert testen uit en optimaliseert. Daardoor gaat het aantal conversies omhoog. En wordt het maximum uit de website gehaald.

Contacteer ons voor meer informatie over conversion optimization.


Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *