A/B testen met Google Website Optimizer : nieuwe feature

Nu we toch al een tijdje bezig zijn met Google Website Optimizer, enkele mooie succesvolle cases hebben opgebouwd (die ik na een presentatie op 23 september hier zal posten, btw) kunnen we concluderen dat het een zeer mooie tool is met veel mogelijkheden en waar je serieuze performantieverbeteringen mee kan opmeten. De tegenvallende factor, tot nu toe, is het tijdsaspect. Aangezien je statistisch veel ‘samples’ (lees: converterende bezoekers) nodig hebt duurt het soms redelijk lang alvorens je een succes kan optekenen.

Tot nu toe dus. Google komt met een nieuwe feature in Google Website optimizer, nl. naast het multivariabele experiment, kan er nu een A/B-test/experiment opgezet worden, waarvoor je sneller resultaat kan boeken. Theoretisch past een A/B-test uiteraard perfect in een multivariabel experiment. De interface, maakt het nu wat makkelijker, laten we het daar op houden.

Onze test-experten zullen hier ongetwijfeld niet rouwig om zijn! Er zit ook evolutie in Google Website Optimizer! Nu nog een makkelijkere manier om je advertentieteksten mee in je multivariabele experimenten mee te nemen.

1 Comment

  1. Tom Michiels

    16 months ago

    Dat is goed nieuws. Tot nu toe was je voor A/B- en A/B/A-testen aangewezen op AdWords en Analytics, maar daar waren (te) veel nadelen aan verbonden. Zo is het niet evident om de utm_content-code te gebruiken ipv autotagging.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *