Digitale mond-tot-mondreclame: het belang van online reviews

Online reviews zijn de digitale tegenhanger van mond-tot-mondreclame. Reviews kunnen voor een buzz zorgen rond jouw producten of diensten. Maar hoe zorg je ervoor dat de online community in de pen kruipt om jouw lof te bezingen? Sluit je om te beginnen aan bij een online reviewservice als Yelp of Google+ en meng je in de debatten!

Online adverteren in de lift: budgetten stijgen jaar op jaar met 7%

Online adverteren zit in de lift: de investering in online pay-per-click zoekadvertenties wereldwijd steeg met 13 procent in het laatste kwartaal van 2013 ten opzichte van het kwartaal daarvoor. Jaar op jaar gaat het om een stijging van 7 procent. De toekomst van online zoekadvertenties ziet er dan ook erg rooskleurig uit: daar waar traditionele reclame steeds minder aandacht krijgt, blijft het vertrouwen van de consument in online advertenties erg groot. De recente ontwikkelingen binnen Google Adwords zullen dat vertrouwen alleen maar versterken.

Unpublished page posts: target het juiste publiek op Facebook!

Dankzij de functie ‘unpublished page posts’ heb je nu nog meer controle over wie je betaalde statusupdates op Facebook te zien krijgt. Terwijl je vroeger een post eerst voor iedereen moest zichtbaar maken alvorens je hem kon promoten, zijn de targetingmogelijkheden nu gevoelig uitgebreid en verbeterd. We vertellen je meteen ook welk type Facebook posts het beste scoort bij jouw fans!

Waarom Google Authorship een stuk selectiever wordt

Google Authorship – een digitale handtekening die bestaat uit een foto en snippet – wordt in de toekomst selectiever getoond. Het nieuwe algortime Hummingbird laat Google beter toe om te kijken of je écht een expert bent. Authorship levert dus niet meer voor iedereen voordeel op.